Wiedza jest wartością uniwersalną, którą można w prosty sposób się podzielić. Poznawanie nowych obszarów jest jednym z podstawowych założeń rozwoju - siebie i swojej firmy
O istnieniu plików cookie wie każdy internauta — w końcu o ich zbieraniu szeroko informują nas różne strony, sklepy czy serwisy. Ich stosowanie znacznie ułatwia przeprowadzanie działań marketingowych oraz skutecznej analityki. Jednak już niedługo, bo z końcem 2023 roku, nadejdzie koniec tej technologii. Co to oznacza dla biznesów i ich promocji w sieci? Jak się przygotować do transformacji cyfrowego świata?
Jesteś właścicielem biznesu i spotykasz trudności związane z jego skutecznym wypromowaniem? Chcesz trafić do nowych klientów, ale działania nie przynoszą efektu? A może pragniesz zachęcić do powrotu stałych nabywców? Internet jest do tego najlepszym narzędziem – musisz tylko odpowiednio go wykorzystać. Jak? Przygotowaliśmy praktyczną ściągę!
Rozszerzona rzeczywistość (ang. augmented reality – AR) jest coraz bardziej powszechna w marketingu. Koronnym przykładem na jej popularność są chętnie używane filtry na Instagramie, które można wykorzystać w swoich relacjach.
Choć jeszcze niedawno relacje na Instagramie były nowością, obecnie ciężko wyobrazić sobie aplikację bez tej funkcjonalności. Jest to nie tylko prosty sposób, by utrzymać kontakt ze znajomymi, ale też doskonała okazja to promocji swoich produktów czy usług – zarówno w przypadku dużej firmy, jak i jednoosobowej działalności czy marki osobistej. W tym celu można wykorzystać różne możliwości stories – jedną z nich są gify.
Z firmą KTW Bis współpracujemy od lat w różnych obszarach. Pewnego dnia przedsiębiorstwo podjęło decyzję o unowocześnieniu kontaktu z kontrahentami, a także automatyzacji zarządzania i ułatwieniu składania zamówień. W związku z tym stworzyliśmy dla nich platformę online dla sektora B2B.
Wiele osób może zastanawiać się, kiedy jest najlepszy moment na postawienie swojej własnej strony internetowej. Czy powinna ona powstać razem z rozpoczęciem działalności? A może lepiej zadbać o nią, kiedy będziemy mieli już wyrobioną mocną markę? Jak najlepiej określić ten moment?
Polski rynek e-commerce jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających w Europie. Nadal jednak daleko nam do Zachodu, co oznacza, że jeszcze wiele przed nami. Sporo biznesów szuka więc taniego sposobu na sklep internetowy. Czołowe miejsca zajmuje Allegro, WooCommerce, Shoper i PrestaShop – który z nich jest najlepszy?
Zazwyczaj przy rozpoczęciu pracy z agencją kreatywną pojawia się kwestia dokumentu tajemniczo nazywanego briefem. Często może wydawać się on kompletnie zbędny, zwłaszcza że zawarte w nim pytania nie zawsze odnoszą się bezpośrednio do projektu.
Internet jest obecny w życiu prawie każdego z nas. Stał się czymś oczywistym, narzędziem do komunikacji, rozrywki i pracy. W tym roku minęło 50 lat od powstania pierwszych węzłów sieci ARPANET, z której bezpośrednio wyrósł internet. Z tej okazji warto przypomnieć historię globalnej sieci.
Ciężko jest wyobrazić sobie stronę internetową, sklep czy blog bez zdjęć i różnego rodzaju grafik. Wielu osobom może wydawać się, że wystarczy poszukać odpowiednich obrazów w Google. Jednak internet to nie dziki zachód, który rządzi się swoimi prawami: zasady wykorzystywania własności intelektualnej i utworów (do których zaliczają się także zdjęcia), są jasno określone. Jak legalnie pozyskać grafiki do użytku komercyjnego?
Jeden z klasycznych żartów o kobietach w IT brzmi tak:
Do czego podobna jest kobieta-informatyk?
Do świnki morskiej. Ani to świnka, ani morska.
Obecnie nie mamy już świnek morskich – zamiast tego zwierzęta te nazywane są kawiami domowymi. I kobieta za komputerem, choć nadal nie należy do najczęstszych widoków, nikogo nie dziwi, a nieraz jest wręcz cenionym specjalistą.
Tekst jest nośnikiem informacji i jest równie ważny, jak to, żeby projekt był ładny i efektowny. Designer musi pamiętać, że jego prace muszą być nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale też przejrzyste i funkcjonalne. Dlatego dzisiaj podsuwamy kilka wskazówek, jak zadbać o typografię.
O tym, jaką rolę pełnią treści na stronie internetowej, wspominaliśmy już wcześniej. Jedną z wymienionych cech dobrej, wartościowej treści, jest jej oryginalność. Co powoduje, że jest ona tak ważna?
Logo jest symbolem, który powinien w sobie zamknąć całą istotę firmy. Zazwyczaj jest jedną z pierwszych kwestii omawianych podczas kreacji wizerunku nowo powstałego lub zmieniającego się przedsiębiorstwa.
Kiedyś obsługą komputera, a tym samym - obcowaniem z internetem - zajmowała się garstka profesjonalistów. Jednak nasze czasy dynamicznie się zmieniają.
Adam szukał prezentu na rocznicę. Jego żona marzyła o eleganckich, srebrnych kolczykach. Od początku wiedział, że będzie kupował przez internet ze względu na wygodę i szeroki wybór. Po dokładnym przeszukaniu sklepów internetowych, był rozdarty między trzema firmami. Piękne zdjęcia, podobne oferty - decyzja była ciężka, ale w końcu udało mu się ją podjąć. Wygrały pozytywne opinie innych użytkowników.
Codziennie wiele osób szuka w Internecie rzeczy i usług, które są im potrzebne. Strona internetowa to szansa, by przedstawić ofertę Twojego przedsiębiorstwa wielu potencjalnym klientom, którzy dotychczas nie zetknęli się z Twoją firmą.
Chcemy przybliżyć ten temat - jednak nie w formie porady prawnej, co kilku praktycznych wskazówek. Ostateczny termin wprowadzenia zmian zbliża się wielkimi krokami - dlatego warto dopiąć wszystko na ostatnią chwilę.
Stron internetowych nie buduje się dla siebie. Największymi zaletami dla odbiorców serwisu są łatwość korzystania z serwisu, przejrzystość zamieszczanych treści oraz jakość przeżyć.
Zakładasz bloga, uważasz, że publikujesz wartościowe treści, a czytelników jak na lekarstwo? Zastanów się, czy nie popełniasz kilku podstawowych błędów związanych z publikowaniem w internecie. Tu wygląd strony ma nie mniejsze znaczenie niż jej zawartość.
Dobrze zaprojektowana i użyteczna strona internetowa to najlepsza wirtualna wizytówka dla każdego biznesu - również działającego wyłącznie offline. Dowiedz się, na czym warto się skupić, tworząc stronę internetową na miarę współczesnych czasów i komu zlecić projektowanie stron internetowych czy tworzenie sklepów internetowych dla swojej firmy.
Przy tworzeniu stron internetowych i sklepów wymagana jest nie tylko cierpliwość wobec klienta i umiejętności, ale, co najważniejsze, przestrzeganie zasad budowy serwisu. Część z nich zawiera się w tak zwanym UX, czyli User Experience. Oznacza to, że trzeba zaprojektować doświadczenia użytkownika. Dlaczego to takie ważne i po co się to robi?
W dobie porównywania i kupowania produktów w internecie nie liczy się już tylko dobra reklama. Oczywiście cały czas jest ona jednym z ważniejszych czynników, jednak klienci potrzebują dzisiaj sklepów prostych w obsłudze. Tworzenie i projektowanie sklepów internetowych wymaga cierpliwości i odpowiedniej wiedzy. O czym należy pamiętać?
Strona internetowa jest wirtualną wizytówką naszej firmy. To na nią trafiają nasi obecni i potencjalni klienci, by zdobyć więcej informacji na temat naszej oferty.
Posiadasz atrakcyjny landing page, ale konwersja nadal jest niska? Czasem o wszystkim decydują szczegóły. Jednak istnieją proste sposoby, które mogą pomóc zlokalizować problem. Jednym z nich jest test 5 sekund.
Internet nie jest już nowinką, lecz nieodłącznym elementem naszego życia. Stał się ważnym medium dla każdego z nas. Często to pierwsza myśl, gdy poszukujemy informacji lub wartościowych treści. Dlatego nikogo nie powinno dziwić, że obecnie to właśnie „zawartość” odgrywa największą rolę – zarówno dla internautów, jak i dla algorytmów Google.
Coraz częściej klienci oczekują czegoś więcej niż „ładnej i taniej” strony internetowej. Nie wystarczy już tylko „przyjazna” szata graficzna i kilka efektów na witrynie.
W sieci można znaleźć wiele informacji na temat zalet i wad prowadzenia sklepów internetowych, natomiast czy w dzisiejszych czasach jest to właściwy kierunek dyskusji? Czy te rozważania nie są przeszłością biorąc pod uwagę popularność e-sklepów.
Na wstępie należałoby wyjaśnić czym właściwie jest SSL – protokół sieciowy używany do szyfrowania połączeń internetowych. Certyfikat SSL natomiast to narzędzie szyfrujące przesyłane dane między użytkownikiem a serwerem.
Audyt jest bardzo ważną natomiast często pomijaną czynnością wykonywaną na stronach/sklepach internetowych.
Oryginalność i innowacyjność są cechami pożądanymi na wielu płaszczyznach. Internet jest ogromną bazą stron oraz sklepów przez co im bardziej nieszablonowy projekt strony tym większe prawdopodobieństwo zwrócenia uwagi klienta.
Strona internetowa jest wizytówką naszej firmy. Użytkownik wchodząc na naszą stronę oczekuje estetyki oraz przejrzystości. Odwiedza naszą witrynę w celu pozyskania informacji, sprawdzenia jakości naszych usług, kompetencji.
Podobno o gustach się nie rozmawia, natomiast w internecie panują inne zasady. Wymagania użytkowników postawiły poprzeczkę naprawdę wysoko agencją wykonującym strony/sklepy internetowe.