Loading...

Wiedza jest wartością uniwersalną, którą można w prosty sposób się podzielić. Poznawanie nowych obszarów jest jednym z podstawowych założeń rozwoju - siebie i swojej firmy

Blog image

Blog

Czas na dietę, czyli internet bez plików cookie

Czas na dietę, czyli internet bez plików cookie

O istnieniu plików cookie wie każdy internauta — w końcu o ich zbieraniu szeroko informują nas różne strony, sklepy czy serwisy. Ich stosowanie znacznie ułatwia przeprowadzanie działań marketingowych oraz skutecznej analityki. Jednak już niedługo, bo z końcem 2023 roku, nadejdzie koniec tej technologii. Co to oznacza dla biznesów i ich promocji w sieci? Jak się przygotować do transformacji cyfrowego świata?

Czytaj więcej
11 sposobów na promocję swojego biznesu w sieci

11 sposobów na promocję swojego biznesu w sieci

Jesteś właścicielem biznesu i spotykasz trudności związane z jego skutecznym wypromowaniem? Chcesz trafić do nowych klientów, ale działania nie przynoszą efektu? A może pragniesz zachęcić do powrotu stałych nabywców? Internet jest do tego najlepszym narzędziem – musisz tylko odpowiednio go wykorzystać. Jak? Przygotowaliśmy praktyczną ściągę!

Czytaj więcej
Filtry na Instagram dla firm – co to jest? Jak je wykorzystać?

Filtry na Instagram dla firm – co to jest? Jak je wykorzystać?

Rozszerzona rzeczywistość (ang. augmented reality – AR) jest coraz bardziej powszechna w marketingu. Koronnym przykładem na jej popularność są chętnie używane filtry na Instagramie, które można wykorzystać w swoich relacjach.

Czytaj więcej
Gify na Instagramie – krótki poradnik

Gify na Instagramie – krótki poradnik

Choć jeszcze niedawno relacje na Instagramie były nowością, obecnie ciężko wyobrazić sobie aplikację bez tej funkcjonalności. Jest to nie tylko prosty sposób, by utrzymać kontakt ze znajomymi, ale też doskonała okazja to promocji swoich produktów czy usług – zarówno w przypadku dużej firmy, jak i jednoosobowej działalności czy marki osobistej. W tym celu można wykorzystać różne możliwości stories – jedną z nich są gify.

Czytaj więcej
Case Study – Platforma online dla firmy KTW Bis

Case Study – Platforma online dla firmy KTW Bis

Z firmą KTW Bis współpracujemy od lat w różnych obszarach. Pewnego dnia przedsiębiorstwo podjęło decyzję o unowocześnieniu kontaktu z kontrahentami, a także automatyzacji zarządzania i ułatwieniu składania zamówień. W związku z tym stworzyliśmy dla nich platformę online dla sektora B2B.

Czytaj więcej
Zacznij działalność od strony – tak czy nie? Wady i zalety

Zacznij działalność od strony – tak czy nie? Wady i zalety

Wiele osób może zastanawiać się, kiedy jest najlepszy moment na postawienie swojej własnej strony internetowej. Czy powinna ona powstać razem z rozpoczęciem działalności? A może lepiej zadbać o nią, kiedy będziemy mieli już wyrobioną mocną markę? Jak najlepiej określić ten moment?

Czytaj więcej
Tani sklep internetowy – jak wybrać?

Tani sklep internetowy – jak wybrać?

Polski rynek e-commerce jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających w Europie. Nadal jednak daleko nam do Zachodu, co oznacza, że jeszcze wiele przed nami. Sporo biznesów szuka więc taniego sposobu na sklep internetowy. Czołowe miejsca zajmuje Allegro, WooCommerce, Shoper i PrestaShop – który z nich jest najlepszy?

Czytaj więcej
Brief – dokument, który decyduje o wszystkim

Brief – dokument, który decyduje o wszystkim

Zazwyczaj przy rozpoczęciu pracy z agencją kreatywną pojawia się kwestia dokumentu tajemniczo nazywanego briefem. Często może wydawać się on kompletnie zbędny, zwłaszcza że zawarte w nim pytania nie zawsze odnoszą się bezpośrednio do projektu. 

Czytaj więcej
Internet ma już 50 lat. Jak dokonała się globalna rewolucja?

Internet ma już 50 lat. Jak dokonała się globalna rewolucja?

Internet jest obecny w życiu prawie każdego z nas. Stał się czymś oczywistym, narzędziem do komunikacji, rozrywki i pracy. W tym roku minęło 50 lat od powstania pierwszych węzłów sieci ARPANET, z której bezpośrednio wyrósł internet. Z tej okazji warto przypomnieć historię globalnej sieci.

Czytaj więcej
Płatne i darmowe zdjęcia na stronę i bloga

Płatne i darmowe zdjęcia na stronę i bloga

Ciężko jest wyobrazić sobie stronę internetową, sklep czy blog bez zdjęć i różnego rodzaju grafik. Wielu osobom może wydawać się, że wystarczy poszukać odpowiednich obrazów w Google. Jednak internet to nie dziki zachód, który rządzi się swoimi prawami: zasady wykorzystywania własności intelektualnej i utworów (do których zaliczają się także zdjęcia), są jasno określone. Jak legalnie pozyskać grafiki do użytku komercyjnego?

Czytaj więcej
Kobiety w IT

Kobiety w IT

Jeden z klasycznych żartów o kobietach w IT brzmi tak:

Do czego podobna jest kobieta-informatyk?

Do świnki morskiej. Ani to świnka, ani morska.

Obecnie nie mamy już świnek morskich – zamiast tego zwierzęta te nazywane są kawiami domowymi. I kobieta za komputerem, choć nadal nie należy do najczęstszych widoków, nikogo nie dziwi, a nieraz jest wręcz cenionym specjalistą.

Czytaj więcej
Jak zadbać o typografię?

Jak zadbać o typografię?

 

Tekst jest nośnikiem informacji i jest równie ważny, jak to, żeby projekt był ładny i efektowny. Designer musi pamiętać, że jego prace muszą być nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale też przejrzyste i funkcjonalne. Dlatego dzisiaj podsuwamy kilka wskazówek, jak zadbać o typografię.

Czytaj więcej
Duplicate content, czyli dlaczego oryginalne treści są lepsze

Duplicate content, czyli dlaczego oryginalne treści są lepsze

O tym, jaką rolę pełnią treści na stronie internetowej, wspominaliśmy już wcześniej. Jedną z wymienionych cech dobrej, wartościowej treści, jest jej oryginalność. Co powoduje, że jest ona tak ważna?

Czytaj więcej
5 cech dobrego logo

5 cech dobrego logo

Logo jest symbolem, który powinien w sobie zamknąć całą istotę firmy. Zazwyczaj jest jedną z pierwszych kwestii omawianych podczas kreacji wizerunku nowo powstałego lub zmieniającego się przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej
Popularne mity w UX design

Popularne mity w UX design

Kiedyś obsługą komputera, a tym samym - obcowaniem z internetem - zajmowała się garstka profesjonalistów. Jednak nasze czasy dynamicznie się zmieniają.

Czytaj więcej
Pozytywne opinie - dlaczego warto je zbierać?

Pozytywne opinie - dlaczego warto je zbierać?

Adam szukał prezentu na rocznicę. Jego żona marzyła o eleganckich, srebrnych kolczykach. Od początku wiedział, że będzie kupował przez internet ze względu na wygodę i szeroki wybór. Po dokładnym przeszukaniu sklepów internetowych, był rozdarty między trzema firmami. Piękne zdjęcia, podobne oferty - decyzja była ciężka, ale w końcu udało mu się ją podjąć. Wygrały pozytywne opinie innych użytkowników.

Czytaj więcej
Tworzenie i projektowanie stron dla Ciebie

Tworzenie i projektowanie stron dla Ciebie

Codziennie wiele osób szuka w Internecie rzeczy i usług, które są im potrzebne. Strona internetowa to szansa, by przedstawić ofertę Twojego przedsiębiorstwa wielu potencjalnym klientom, którzy dotychczas nie zetknęli się z Twoją firmą.

Czytaj więcej
RODO - ten skrót od jakiegoś czasu jest na językach wszystkich przedsiębiorców.

RODO - ten skrót od jakiegoś czasu jest na językach wszystkich przedsiębiorców.

Chcemy przybliżyć ten temat - jednak nie w formie porady prawnej, co kilku praktycznych wskazówek. Ostateczny termin wprowadzenia zmian zbliża się wielkimi krokami - dlatego warto dopiąć wszystko na ostatnią chwilę.

Czytaj więcej
Co irytuje użytkowników na stronach internetowych?  Jak odstraszyć użytkowników, czyli zrób to sam

Co irytuje użytkowników na stronach internetowych? Jak odstraszyć użytkowników, czyli zrób to sam

Stron internetowych nie buduje się dla siebie. Największymi zaletami dla odbiorców serwisu są łatwość korzystania z serwisu, przejrzystość zamieszczanych treści oraz jakość przeżyć. 

Czytaj więcej
Dobry tekst na stronie internetowej, czyli jaki?

Dobry tekst na stronie internetowej, czyli jaki?

Zakładasz bloga, uważasz, że publikujesz wartościowe treści, a czytelników jak na lekarstwo? Zastanów się, czy nie popełniasz kilku podstawowych błędów związanych z publikowaniem w internecie. Tu wygląd strony ma nie mniejsze znaczenie niż jej zawartość.

Czytaj więcej
Jak powinna wyglądać dobrze zaprojektowana strona internetowa?

Jak powinna wyglądać dobrze zaprojektowana strona internetowa?

Dobrze zaprojektowana i użyteczna strona internetowa to najlepsza wirtualna wizytówka dla każdego biznesu - również działającego wyłącznie offline. Dowiedz się, na czym warto się skupić, tworząc stronę internetową na miarę współczesnych czasów i komu zlecić projektowanie stron internetowych czy tworzenie sklepów internetowych dla swojej firmy.

Czytaj więcej
Czym jest UX i dlaczego jest ważny podczas tworzenia stron internetowych?

Czym jest UX i dlaczego jest ważny podczas tworzenia stron internetowych?

Przy tworzeniu stron internetowych i sklepów wymagana jest nie tylko cierpliwość wobec klienta i umiejętności, ale, co najważniejsze, przestrzeganie zasad budowy serwisu. Część z nich zawiera się w tak zwanym UX, czyli User Experience. Oznacza to, że trzeba zaprojektować doświadczenia użytkownika. Dlaczego to takie ważne i po co się to robi?

Czytaj więcej
Jak zbudować skuteczny sklep internetowy? Projektowanie sklepów internetowych - na co zwrócić uwagę?

Jak zbudować skuteczny sklep internetowy? Projektowanie sklepów internetowych - na co zwrócić uwagę?

W dobie porównywania i kupowania produktów w internecie nie liczy się już tylko dobra reklama. Oczywiście cały czas jest ona jednym z ważniejszych czynników, jednak klienci potrzebują dzisiaj sklepów prostych w obsłudze. Tworzenie i projektowanie sklepów internetowych wymaga cierpliwości i odpowiedniej wiedzy. O czym należy pamiętać?

Czytaj więcej
Agencja interaktywna - na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy do tworzenia stron internetowych?

Agencja interaktywna - na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy do tworzenia stron internetowych?

Strona internetowa jest wirtualną wizytówką naszej firmy. To na nią trafiają nasi obecni i potencjalni klienci, by zdobyć więcej informacji na temat naszej oferty. 

Czytaj więcej
Test 5 sekund - szybki sposób, żeby znaleźć błędy na stronie

Test 5 sekund - szybki sposób, żeby znaleźć błędy na stronie

Posiadasz atrakcyjny landing page, ale konwersja nadal jest niska? Czasem o wszystkim decydują szczegóły. Jednak istnieją proste sposoby, które mogą pomóc zlokalizować problem. Jednym z nich jest test 5 sekund.

Czytaj więcej
Content is a king - rola treści w marketingu

Content is a king - rola treści w marketingu

Internet nie jest już nowinką, lecz nieodłącznym elementem naszego życia. Stał się ważnym medium dla każdego z nas. Często to pierwsza myśl, gdy poszukujemy informacji lub wartościowych treści. Dlatego nikogo nie powinno dziwić, że obecnie to właśnie „zawartość” odgrywa największą rolę – zarówno dla internautów, jak i dla algorytmów Google.

Czytaj więcej
Sprawdź czy Twoja strona to posiada. Jak zadbać o szczegóły.

Sprawdź czy Twoja strona to posiada. Jak zadbać o szczegóły.

Coraz częściej klienci oczekują czegoś więcej niż „ładnej i taniej” strony internetowej. Nie wystarczy już tylko „przyjazna” szata graficzna i kilka efektów na witrynie.

Czytaj więcej
Sklepy internetowe – przyszłość czy teraźniejszość ?

Sklepy internetowe – przyszłość czy teraźniejszość ?

W sieci można znaleźć wiele informacji na temat zalet i wad prowadzenia sklepów internetowych, natomiast czy w dzisiejszych czasach jest to właściwy kierunek dyskusji? Czy te rozważania nie są przeszłością biorąc pod uwagę popularność e-sklepów.

Czytaj więcej
Pnij się w górę z Certyfikatem SSL

Pnij się w górę z Certyfikatem SSL

Na wstępie należałoby wyjaśnić czym właściwie jest SSL – protokół sieciowy używany do szyfrowania połączeń internetowych. Certyfikat SSL natomiast to narzędzie szyfrujące przesyłane dane między użytkownikiem a serwerem.

Czytaj więcej
Audyt - nie taki straszny jak go malują

Audyt - nie taki straszny jak go malują

Audyt jest bardzo ważną natomiast często pomijaną czynnością wykonywaną na stronach/sklepach internetowych.

Czytaj więcej
Jak być o krok przed konkurencją - dedykowane strony i sklepy internetowe

Jak być o krok przed konkurencją - dedykowane strony i sklepy internetowe

Oryginalność i innowacyjność są cechami pożądanymi na wielu płaszczyznach. Internet jest ogromną bazą stron oraz sklepów przez co im bardziej nieszablonowy projekt strony tym większe prawdopodobieństwo zwrócenia uwagi klienta.

Czytaj więcej
Najczęściej popełniane błędy na stronach internetowych

Najczęściej popełniane błędy na stronach internetowych

Strona internetowa jest wizytówką naszej firmy. Użytkownik wchodząc na naszą stronę oczekuje estetyki oraz przejrzystości. Odwiedza naszą witrynę w celu pozyskania informacji, sprawdzenia jakości naszych usług, kompetencji.

Czytaj więcej
Trendy związane ze stronami internetowymi

Trendy związane ze stronami internetowymi

Podobno o gustach się nie rozmawia, natomiast w internecie panują inne zasady. Wymagania użytkowników postawiły poprzeczkę naprawdę wysoko agencją wykonującym strony/sklepy internetowe.

Czytaj więcej