Jesteś właścicielem biznesu i spotykasz trudności związane z jego skutecznym wypromowaniem? Chcesz trafić do nowych klientów, ale działania nie przynoszą efektu? A może pragniesz zachęcić do powrotu stałych nabywców? Internet jest do tego najlepszym narzędziem – musisz tylko odpowiednio go wykorzystać. Jak? Przygotowaliśmy praktyczną ściągę!
Posiadanie Facebooka i Instagrama to zupełna podstawa. Warto jednak sprawdzić także inne kanały, takie jak TikTok, Pinterest, LinkedIn i Twitter. Ważne jest także, żeby nie traktować ich wyłącznie jako słupa ogłoszeniowego czy miejsca na nachalne wciskanie produktów i usług. W social mediach liczą się więzi, dzięki którym można zrealizować skuteczną sprzedaż, a także wzbudzanie emocji, które pozwoli firmie zostać zapamiętaną. Nie należy także próbować „wstrzelić się” w mityczny algorytm – lepiej jest prowadzić regularne i zaplanowane działania.
Mnogość krótkich formatów, serwisów, na których można się promować oraz brak konieczności posiadania zaawansowanego sprzętu sprawia, że obecnie wideomarketing jest mocno rosnącym trendem. Pod tym hasłem nie kryją się wyłącznie filmy na YouTube, ale też klasyczne wideo w social mediach, rolki, relacje, TikToki czy YouTube Short. Jest to także idealny sposób na skrócenie dystansu między firmą a klientem – a stąd już tylko krok dzieli od rozpoczęcia transakcji.
Nie musisz chodzić na specjalnie organizowane spotkania – networking łatwo można przeprowadzić z zacisza swojego domu. Jednym z najpopularniejszych miejsc, w których można zdobyć wartościowe kontakty, jest LinkedIn. Jednak równie dobrze networkingiem można nazwać udzielanie się na grupach tematycznych czy pod profilami innych firm lub osób. Wartościowe komentarze i trafne posty sprawią, że Twoja siatka znajomości będzie regularnie się rozszerzać, a tym samym – będzie coraz więcej punktów, w których potencjalni klienci będą mogli zetknąć się z marką.
Wysokie miejsca są ważne nie tylko na targach czy w konkursach. Trudno wyobrazić sobie wypromowanie biznesu bez stanięcia w szranki z konkurencją w wyszukiwarce. Skuteczne pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, lecz bardzo skutecznym – zwłaszcza gdy połączy się je z innymi działaniami. Wspinanie się w wynikach wyszukiwania na sam szczyt wymaga jednak wiedzy, czasu i umiejętności szybkiego reagowania, a także dopracowanej strategii. Dlatego najlepiej jest skorzystać z pomocy specjalistów, takich jak nasz partner Elite Agency: https://eliteagency.pl/.
Dla wielu osób najważniejsze są zasięgi organiczne w internecie. Jednak ich zdobywanie jest długotrwałe, często też łatwo wtopić się w tłum innych firm walczących o uwagę użytkowników. Reklama w Social Mediach czy na Google pomoże odkryć naszą firmę, a remarketing zbudować jej świadomość i zdobyć nowych klientów. Trzeba jednak pamiętać, że płatne działania nie są magicznym zaklęciem, lecz powinny być jednym z elementów skutecznej strategii, tuż obok wartościowego contentu i nawiązywania relacji.
Blog to przeżytek? Nic bardziej mylnego! Słowo pisane nadal ma wielką moc, szczególnie w kontekście pozycjonowania i dbania o swój wizerunek. Wyszukiwarki „lubią” strony regularnie aktualizowane i pełne wartościowych treści. Można też wdrożyć strategię contentową pod określone słowa kluczowe, które będą generować ruch. Jednak blog ma służyć nie tylko algorytmom, ale też ludziom. Dzięki niemu klienci widzą, że firma żyje i dba o swoją stronę, mogą poznać ją bliżej i nawiązać z nią tak ważną w promocji przez internet relację.
Wizytówka Google to często pierwsze miejsce, w którym klienci spotykają się z firmą, dlatego ważne jest, by dobrze prezentowała ona przedsiębiorstwo. Podstawą jest uzupełnienie wszelkich danych kontaktowych, w tym adresu na mapach. Jednak to nie wszystko – na profilu firmy można udostępniać regularne wpisy, przybliżyć swoje usługi, dodać zdjęcia, godziny otwarcia i wiele więcej. Ważną częścią są oczywiście opinie, które zdecydowanie warto zbierać.
Wiele osób chętniej decyduje się na produkty lub usługi od sprawdzonych firm o pewnej renomie. Dlatego tak ważne jest, by zadbać o opinie czy rekomendacje. Choć zbieranie zadowolonych głosów w social mediach czy w wyszukiwarce może być żmudne, jednak zwraca się to po wielokroć poprzez zdobycie nowych klientów. Pozytywne opinie dobrze jest wykorzystywać w formie postów, relacji czy krótkich filmików, co pozwoli wzmocnić wizerunek eksperta.
Choć podcasty to forma obecna w sieci już od dawna, dopiero jakiś czas temu zaczęto w pełni docenić ich wartość marketingową. Pozwalają one połączyć wizerunek eksperta z jednoczesnym pokazaniem „ludzkiej” strony firmy. Podcasty to także wielki powrót dłuższych form i cieszą się ogromną popularnością. Wiele osób w poszukiwaniu ciekawej audycji może trafić właśnie na Ciebie, a potem – na Twoją firmę, jej produkty czy usługi. Podcast to także świetny element marketingu treści i prosty sposób na dostarczenie wartości dla klienta.
Stronę internetową nie wystarczy tylko mieć – traktowanie jej wyłącznie jako punktu do odhaczenia może przynieść więcej szkody niż pożytku. Jaka więc powinna być firmowa witryna?
Nie wiesz, czy Twoja strona przyciągnie nowych klientów? Skorzystaj z darmowej konsultacji, w której odpowiemy na nurtujące Cię pytania!
Kto nie lubi prezentów? W marketingu doskonale sprawdza się prosta zasada, znana jako reguła wzajemności. Mówi ona o tym, że za każde działanie należy się odwdzięczyć. Jest ona silnie zakorzeniona w naszej naturze, dlatego warto ją wykorzystać. Darmowy e-book, kurs i wiele innych wartościowych materiałów będzie pięknym gestem dla potencjalnych klientów, którzy chętnie odwdzięczą się za coś, co dostali za darmo. Jednocześnie wieść o bezpłatnych materiałach szybko się roznosi, a ich profesjonalne przygotowanie może skutecznie pomóc w budowaniu wizerunku eksperta.