Loading...
Jak zbudować skuteczny sklep internetowy? Projektowanie sklepów internetowych - na co zwrócić uwagę?

Jak zbudować skuteczny sklep internetowy? Projektowanie sklepów internetowych - na co zwrócić uwagę?

W dobie porównywania i kupowania produktów w internecie nie liczy się już tylko dobra reklama. Oczywiście cały czas jest ona jednym z ważniejszych czynników, jednak klienci potrzebują dzisiaj sklepów prostych w obsłudze. Tworzenie i projektowanie sklepów internetowych wymaga cierpliwości i odpowiedniej wiedzy. O czym należy pamiętać?


Jak tworzyć sklep internetowy, który zarabia? Potrzebna prostota i minimalizm

Sklep powinien być atrakcyjny dla użytkownika i pozwolić mu kupić produkt za pomocą kilku kliknięć. Żaden z potencjalnych klientów nie chce błądzić w gąszczu kategorii i setek podstron. Niezależnie od branży ważne jest to, by użytkownik mógł zobaczyć, kupić i zapłacić za produkt w jednym miejscu albo swobodnie poruszać się po koszyku.

Pamiętaj o odpowiednim umieszczeniu zdjęć oraz opisów produktów. Klient wchodząc na Twoją stronę na początku kupuje oczami, dopiero potem zaznajomi się z opisem i ceną. Jeśli nie zatrzymasz go już na samym początku, może się okazać, że ten sam produkt kupi u konkurencji.

W sposobie wyboru produktu oraz poruszaniu się klienta po stronie może pomóc agencja interaktywna, która będzie tworzyć witrynę. Dlatego tak ważna jest odpowiedź na każde pytanie zawarte w briefie.


Optymalizacja

To istotna kwestia – zarówno pod kątem wyszukiwarki, jak i użytkowników. Podczas wprowadzania produktów do sklepów, pamiętajmy o odpowiednim opisie. Nie należy skupiać się wyłącznie na słowach kluczowych - opisy są dedykowane użytkownikowi, a nie robotom Google. Zadbajmy o tekst, który jest merytoryczny i wyczerpuje informacje w danym temacie. Istotny jest także przyjazny URL – z niego też skorzystają użytkownicy oraz roboty Google. Skup się na właściwym nazewnictwie produktów oraz zdjęć, które mają je ukazywać.

Nie zapominaj o linkowaniu produktów z kategorii, a kategorii do menu. Jeśli nie do końca jesteś pewny swoich działań, udaj się do agencji interaktywnej, która wypracuje odpowiednie wyniki dla Twojego strony internetowej.

Warto dodać, że na pozyskanie pierwszych klientów potrzeba czasu i ciągłej aktualizacji strony. Możesz prowadzić bloga lub sekcję z nowościami dotyczącymi Twojej branży. Merytoryczny wpis oraz odesłanie do kategorii czy produktu za pomocą linka wewnętrznego to nie tylko ułatwienie dla potencjalnego klienta, ale – po raz kolejny – wyszukiwarki.


Poprowadź klienta

Poruszanie się po stronie musi być proste, a wewnętrzna wyszukiwarka na tyle intuicyjna, by klient wpisując dane słowo, trafił do odpowiedniego produktu, kategorii. Jeśli użytkownik się zgubi w naszym serwisie, to należy mu bardzo szybko pomóc. Nieważne czy trafił z wyszukiwarki czy z bezpośredniego linka.

Może zdarzyć się tak, że dany produkt został wycofany ze sprzedaży i musimy zaproponować coś podobnego. Wtedy najprostszym rozwiązaniem jest przekierowanie 301 z wycofanego produktu do kategorii, w której się znajdował. Podobnie przy usunięciu podstrony, gdy użytkownik trafi na popularną „404" należy - poza umieszczeniem komunikatu „strony nie znaleziono" – wskazać mu właściwą drogę do tego, czego szuka.

Pamiętaj, że tworzenie i projektowanie sklepów internetowych to ciągłe testy oraz wprowadzanie zmian, by witryna była w pełni przyjazna użytkownikowi (UX) oraz wyszukiwarkom (SEO). Takie zadanie najlepiej zlecić ekspertom z agencji interaktywnych, którzy ze zmianami algorytmów i trendami w branży są na bieżąco.