Loading...
Filtry na Instagram dla firm – co to jest? Jak je wykorzystać?

Filtry na Instagram dla firm – co to jest? Jak je wykorzystać?

Czym są filtry?

Filtry na Instagramie swoją nazwę zawdzięczają elementom najczęściej nakładanym na obiektyw aparatu fotograficznego, dzięki którym można było zmienić efekt zdjęcia w tradycyjnej fotografii. Tak samo, dzięki takim rozszerzeniom, uzyskujemy drobne korekty lub drastyczne modyfikacje w naszych materiałach. Filtry można stosować zarówno na zdjęciach, jak i na filmach. Część z nich dostępna jest wyłącznie na etapie tworzenia, jednak coraz więcej z nich można stosować nawet na gotowym materiale. Ich popularność jest ogromna i ciężko wyobrazić sobie bez nich obecny Instagram. Dają szerokie możliwości – dodają elementy ubioru, fantastyczne przedmioty, zniekształcają twarz czy cały obraz, pozwalają zamienić się w pociąg lub w piękną wróżkę. Nic dziwnego, że coraz więcej firm korzysta z filtrów rozszerzonej rzeczywistości, dostępnych na Instagramie, by dotrzeć do swoich odbiorców. Jest to zwłaszcza skuteczne, gdy chcemy trafić do osób z pokolenia Z i Millenialsów, czyli grup swobodnie i świadomie poruszających się po sieci i korzystających z niej w dużej części swojego życia.

Rodzaje filtrów

Zanim zdecydujemy się na filtr dla naszej firmy lub innej działalności, warto zapoznać się z tym, jakie są rodzaje tego typu elementów i jakie dają one możliwości. Oczywiście, wiele z nich trudno jest przyporządkować wyłącznie do jednej kategorii. Jest to właśnie jedna z cech, które sprawiają, że korzystanie z tego typu rozszerzeń jest niezmiernie popularne. Jakie jednak efekty można spotkać na Instagramie?

Dodające elementy do otoczenia

Jedną z popularniejszych opcji jest dodawanie ciekawych elementów do otoczenia. Takie dodatki mogą być interaktywne – reagujące na ruch czy jakąś zmianę, dostosowane do konkretnych elementów, w poszukiwaniu których skanują otoczenie. Część z nich po prostu dodaje ciekawe efekty, które urozmaicają zdjęcia.

Dodające elementy na selfie

Działają podobnie jak wyżej wymieniona odmiana. Różnica jest taka, że reagują one na osobę, która robi sobie zdjęcie. Często związane są one z częściami ciała lub elementami ubioru. Można spotkać się z wieloma opcjami, które reagują na głos, ruch czy mimikę. 

Zmiana tła

Zmiana tła to kolejna popularna odmiana filtrów, dzięki którym możemy uzyskać bardzo ciekawe efekty. Od pojedynczych elementów pojawiających się za konkretną postacią po całkowitą zmianę drugiego planu – spektrum możliwości w tym przypadku jest ogromne.

Zmieniające wygląd i retuszujące

Te rodzaje filtrów są niewątpliwie najpopularniejsze, gdyż pozwalają one na ukrycie drobnych mankamentów czy poprawienie swojej urody. Jednak ich możliwości jest o wiele więcej – od deformacji twarzy tak, by przypomniała zwierzęcą po takie, które upodabniają osobę do postaci z bajek popularnych wytwórni.

Dodające ciekawy efekt

Chcesz się poczuć jak w filmie lub w grze komputerowej? Nic trudnego! Wystarczy odpowiedni filtr, który nałoży właściwy efekt. Część z nich reaguje dodatkowo na ruch lub daje kilka wariantów do wyboru, co pozwala jeszcze bardziej kreatywnie ich używać.

Interaktywne

Ciekawe pytania, gry, zabawy, a także możliwość interakcji z efektami w czasie rzeczywistym – filtry na Instagrama umożliwiają także takie rzeczy. Ten typ jest świetnym sposobem na zaangażowanie odbiorców i często viralowo przenosi się dalej.

Jak wykorzystać firmowe filtry na Instagramie?

Firmowy filtr na Instagrama wydaje się ciekawym pomysłem, jednak nie wiesz, jak może się on przysłużyć Twojej marce? Możliwości jest więcej, niż może się wydawać na pierwszy rzut oka! Poza pozytywnymi doświadczeniami użytkownika filtry świetnie sprawdzają się do angażowania odbiorców, łatwego tworzenia contentu przy wykorzystaniu mechaniki zwanej user generated content, budowania rozpoznawalności marki, a także pozwalają wykonać całe kampanie przy ich wykorzystaniu.

Angażowanie

Szukasz sposobu, by przyciągnąć do siebie klientów i zatrzymać ich na dłużej? Filtry są na to świetnym sposobem! Dobra zabawa i pozytywne skojarzenia z marką zbudują także więź, która jest istotna w procesie sprzedaży.

User generated content

Wymyślenie treści do social media bywa trudne. Jednak z pomocą mogą przyjść nam sami nasi odbiorcy. Ich zaangażowanie może Cię zaskoczyć! Daj im twórczą swobodę, a następnie doceń ich wysiłek, umieszczając efekty na swoich kanałach. Banalnie proste!

Rozpoznawalność marki

Zdobycie rozpoznawalności i dotarcie do nowych klientów to proces, w którym warto sięgać po wiele kanałów. Świetnie mogą pomóc w tym filtry – odpowiednio wymyślone mają potencjał viralowy. Doskonale w tym zakresie sprawdzają się opcje interaktywne.

Kampanie

Wprowadzasz nowy produkt, szykujesz nową usługę, a może chcesz się przygotować na nadchodzący wysoki sezon w Twojej branży? Spróbuj sposobu wypróbowanego przez największe marki! Odpowiedni filtr jest świetną reklamą.