Loading...
Case Study – Platforma online dla firmy KTW Bis

Case Study – Platforma online dla firmy KTW Bis

Oczekiwania

Narzędzie przez nas wykonane miało w sobie łączyć kilka obszarów istotnych dla firmy KTW Bis. Po pierwsze, miało pozwolić klientom na wygodne i intuicyjne składanie zamówień, a przedsiębiorstwu ułatwić nimi zarządzanie. Ze względu na szeroki asortyment istotne było również intuicyjne zarządzanie zarówno stanami magazynowymi, jak i samą ofertą hurtowni. Firma pragnęła również wdrożyć funkcjonalności, które uatrakcyjniłyby u nich zakupy, takie jak rabaty czy programy zachęcające do składania zamówień. Całość miała być nowoczesna, łatwa w zarządzaniu i stworzona na wymiar z wykorzystaniem jak najlepszych praktyk w programowaniu. Aby umożliwić jak najlepsze efekty, należało także zaprojektować poszczególne widoki każdej podstrony oraz omówić je z klientem, by zaspokoił wszystkie jego oczekiwania.

Wyzwania

Ze względu na dotychczasowe rozwiązania stosowane przez klienta musieliśmy dostosować naszą pracę do konkretnych wymagań. Istotne było zapewnienie jak najlepszej obsługi platformy online zarówno z perspektywy klienta, jak i administratora. Dotyczyło to przede wszystkim synchronizacji stanów magazynowych, która pozwala połączyć sprzedaż stacjonarną i internetową. Ważne było również jak najwygodniejsze dodawanie dużej ilości produktów – zarówno przez nowego asortymentu przez administratora, jak i zamówienia przez klienta.

Integracja z dotychczasowym systemem

Firma KTW Bis do tej pory korzystała ze specjalnego programu, który pozwalał zarządzać całym magazynem. Naszym zadaniem było stworzenie platformy online, która umożliwi zamawianie przez klientów hurtowych, a jednocześnie połączy się z dotychczas używanym systemem, by maksymalnie zautomatyzować obsługę zamówień B2B. Niestety, ze względów technicznych nie mogliśmy skorzystać z API (interfejsu programowania aplikacji), z tego względu musieliśmy opracować własny system.

Synchronizacja

Firma KTW Bis ma bardzo szeroki asortyment, który dynamicznie się zmienia. Ze względu na ograniczenia oprogramowania klienta musieliśmy samodzielnie opracować system, który pozwoli na szybką, sprawną i łatwą synchronizację asortymentu i stanów magazynowych na platformie z sytuacją w sklepie stacjonarnym. Ważne było intuicyjne, proste i szybkie rozwiązanie tego problemu, by zapewnić jak najlepsze doświadczenia zarówno klientom, jak i samej hurtowni.

Zarządzanie stanami magazynowymi

Szeroki i dynamicznie zmieniający się asortyment sprawia, że ręczne uzupełnianie platformy internetowej i zarządzanie jej stanami magazynowymi byłoby niepraktyczne. Musieliśmy wypracować takie rozwiązanie, które będzie łatwe w obsłudze i pozwoli połączyć sprzedaż przez internet z jednym, stacjonarnym magazynem. Jednocześnie nie mogliśmy dopuścić do sytuacji, że klient zamawiający przez internet zakupi produkt, który właśnie wykupił ktoś na miejscu.

Projektowanie

Pracę zgodnie z naszymi procedurami rozpoczęliśmy od przemyślenia i zaprojektowania warstwy użytkowej. Przygotowaliśmy widoki związane zarówno z zarządzaniem całą platformą online, jak i te dla zamawiających. Postawiliśmy na schludne, jasne projekty i jak najbardziej intuicyjną obsługę, by maksymalnie zminimalizować błędy i umożliwić jak najlepsze doświadczenia użytkownika. Zadbaliśmy nawet o najdrobniejsze szczegóły i całość konsultowaliśmy z firmą KTW Bis, by obsługa była jak najbardziej zadowalająca.

Rozwiązania

Jednak miła dla oka i intuicyjna warstwa widoku to tylko wierzchołek góry lodowej. Należy odpowiednio zadbać również o to, by od strony programistycznej wszystko działało jak w dobrze naoliwionej maszynie. Musieliśmy uwzględnić także wyzwania, jakie postawił przed nami dotychczas używany system oraz oczekiwania klientów.

Pliki

API, czyli interfejs programowania aplikacji to specjalnie przygotowany system konkretnego programu, który pozwala go z łatwością połączyć z innym. Tego rodzaju środowisko pozwala stworzyć rozwiązania, które będą sprawnie działać. Jednak podczas pracy z KTW Bis mierzyliśmy się z oprogramowaniem, który API nie udostępniał. Rozwiązaliśmy to poprzez sprytny system plików, które generowane są przez dotychczas używane oprogramowanie. Aby nasza platforma je odczytała, wystarczy wrzucić je na serwer FTP, co zapewnia automatyzację i prostą obsługę systemu.

Zaprogramowani obserwatorzy – watchery

Synchronizacja to jeden z najważniejszych elementów całej platformy internetowej. Ograniczenia dotychczasowego systemu wymuszały na nas przygotowanie własnego, sprawnie działającego rozwiązania. W tym celu stworzyliśmy automatycznie działające elementy, zwane watcherami, czyli obserwatorami. Reagują one na zmiany dokonane w strategicznych miejscach systemu i automatycznie synchronizują konkretne elementy. Dzięki temu praca firmy KTW Bis została skutecznie uproszczona, a system pokazuje realny stan w hurtowni.

Blokada produktów

Podczas korzystania z jednego magazynu dla zamówień stacjonarnych i internetowych może pojawiać się problem z zarządzaniem jego stanami. Największym problemem może być zamówienie produktów, które zostały już wykupione. Dlatego zastosowaliśmy prosty i skuteczny system blokady asortymentu. Podczas weryfikacji zamówienia część produktów przestaje być dostępna dla innych klientów.

Funkcjonalności

Oprócz sprostania wyzwaniom, jakie się przed nami pojawiły podczas pracy nad tym projektem, zadbaliśmy również o funkcjonalności, które rozszerzają możliwości platformy zakupowej KTW Bis. Pozwalają one nie tylko na wygodniejsze zarządzanie, ale też docenienie stałych klientów. Dzięki stworzeniu w pełni dedykowanego narzędzia mamy możliwość w przyszłości rozwijać je w nowych kierunkach na własnych zasadach. Choć dodatkowych funkcjonalności jest o wiele więcej, warto się skupić na dwóch najważniejszych możliwościach: zaawansowanym systemie rabatów oraz raportowaniu.

Rabaty

Firma KTW Bis stara się doceniać swoich klientów. Z tego względu zaplanowana została cała struktura rabatów, która sumuje obniżki dla konkretnego zamawiającego. Pozwala to w automatyczny sposób zaprezentować indywidualną ofertę dla każdego klienta. Nie tylko umożliwia to docenienie lojalnych zamawiających, ale też zaoszczędzić czas. Wprowadzanie rabatów jest łatwe i intuicyjne. Wszystko zostało wdrożone w ten sposób, by działało to szybko i nie wymagało zbyt wiele działania ze strony firmy KTW Bis.

Generowanie raportów

W tak dużej firmie, jak KTW Bis, ważne jest trzymanie ręki na pulsie. Pozwala na to zaawansowany system raportowania, który został zaimplementowany na platformie online KTW Bis. Dostępne są opcje zarówno w formacie PDF, jak i CSV. Raportowanie jest funkcjonalnością jedynie dla administratora. Dzięki temu może on szybko uzyskać dostęp do ważnych danych, które pozwalają nie tylko zorientować się w dotychczasowej sytuacji, ale także skrupulatnie zaplanować przyszłe kroki.

Podsumowanie

Platforma B2B dla firmy KTW Bis to całkowicie dedykowane, zaawansowane narzędzie, które otwiera przed przedsiębiorstwem zupełnie nowe możliwości. Pozwoliło ono także zmodernizować, zautomatyzować, a tym samym – przyspieszyć i zabezpieczyć wiele procesów. Jednocześnie jest ukłonem w stronę klientów, którzy we własnym biurze mogą spokojnie się namyślić, a następnie złożyć zamówienie. Cieszymy się z owocnej współpracy, dzięki której zyskała zarówno firma KTW Bis, jak i podmioty zamawiające od niej produkty.

Zapraszamy do testowania platformy online. Uważasz, że takie rozwiązanie sprawdziłoby się u Ciebie? Skontaktuj się z nami!