Loading...
Tani sklep internetowy – jak wybrać?

Tani sklep internetowy – jak wybrać?

Polski rynek e-commerce jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających w Europie. Nadal jednak daleko nam do Zachodu, co oznacza, że jeszcze wiele przed nami. Sporo biznesów szuka więc taniego sposobu na sklep internetowy. Czołowe miejsca zajmuje Allegro, WooCommerce, Shoper i PrestaShop – który z nich jest najlepszy?

Allegro

Ten gigant e-commerce dla wielu osób jest właściwie synonimem sklepu internetowego. Wieloletnia obecność i niegasnąca popularność sprawia, że często jest to miejsce, w które kierują się osoby, które chcą sprzedawać w internecie. Allegro ma też sporo zalet. Przede wszystkim jest proste w obsłudze i nie wymaga dużego wkładu. Łatwo możemy trafić do wielu potencjalnych klientów, nie musimy również martwić się o systemy płatnicze. Allegro daje także różne możliwości w zakresie promocji. Jednak na przestrzeni lat można zauważyć, że serwis ma aspiracje do zostania samodzielnym sklepem i znacznie utrudnia sprzedaż małym przedsiębiorcom. Wśród najbardziej odczuwalnych kwestii wymienić można bardzo wysoką prowizję, która w zależności od branży może wynosić nawet 15%. Klienci serwisu także najczęściej patrzą na niską cenę, a sposoby promocji na serwisie są dość drogie. Dodatkowo stajemy w szranki z bardzo szeroką konkurencją. Własny sklep internetowy pozwala sprzedawać na własnych zasadach – dlatego wiele osób decyduje się na niego zamiast sprzedaży na Allegro.

WooCommerce

WooCommerce wkradło się do branży, by rozkwitnąć i umocnić się w ostatnich kilku latach. Spowodowała to przede wszystkim jego natura – jako wtyczka do Wordpressa wybierany jest przez wiele osób, które nie chcą rezygnować lub pragną zacząć korzystać z najbardziej znanego systemu CMS. Za popularnością WooCommerce przemawia także dość prosta obsługa oraz szeroka możliwość nawet samodzielnego dostosowania. Jednak tak samo, jak nadrzędny dla niego system WordPress, nie jest to system pozbawiony wad. Największą jest konieczność skrupulatnego dbania o bezpieczeństwo sklepu, przede wszystkim poprzez regularne aktualizacje i dokładne sprawdzanie wszystkich wtyczek oraz dodatków, które instalujemy. WooCommerce także jest dość ograniczony, a małą ilość funkcjonalności mają rekompensować rozszerzenia, które nie zawsze są bezpieczne, sprawdzone, czy tanie. WooCommerce nie pozwala także na efektywne skalowanie, gdyż nie znajdziemy w nim wielu cennych i przydatnych mechanizmów obecnych w popularnych systemach sklepowych, takich jak PrestaShop.

Shoper

System ten przez wiele osób wymieniany jest jako prosty sposób na otworzenie swojego sklepu internetowego. Zachwalany jest jako proste i intuicyjne oprogramowanie nawet dla laików. Jednak w odróżnieniu od Allegro i WooCommerce wymaga on odrobinę większych nakładów już na samym początku. Shoper to tzw. SaaS, czyli oprogramowanie w formie usługi. Oznacza to, że dostęp do narzędzia uzyskujemy za odpowiednią, regularną opłatą. Takie rozwiązanie ma swoich zwolenników, jak i przeciwników, i należy spojrzeć na nie przez pryzmat konkretnej sytuacji. Oprócz tego, choć dla wielu osób prostota i zamknięty kod Shopera to zalety, jednak cechy te potrafią również przysporzyć problemów. Największym są trudności z optymalizacją oraz pozycjonowaniem, gdyż zadania te wymagają nieraz specyficznych rozwiązań. Dla wielu także uproszczona obsługa może być sporym utrudnieniem. Osoby zaawansowane z pewnością boleśnie odczują brak możliwości samodzielnego napisania rozszerzeń, czy rozbudowania sklepu. Gotowe rozwiązania natomiast często wiążą się z dodatkowymi, nieraz niemałymi, kosztami.

PrestaShop

W porównaniu do wcześniej wymienionych rozwiązań PrestaShop wydaje się systemem, który wymaga od użytkownika zaawansowanych umiejętności. Jednak wcale tak nie jest – samodzielne zarządzanie sklepem jest proste i intuicyjne, a otwarte oprogramowanie daje szerokie możliwości dostosowania. Dla laika jednak postawienie sklepu na PrestaShop może być wyzwaniem nie do pokonania. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał systemu, najlepiej jest skorzystać z pomocy profesjonalistów. Mitem jest to, że sklep wykonany przez specjalistę musi być drogi. W naszej firmie wdrożyliśmy rozwiązanie, dzięki któremu nasi klienci mogą cieszyć się profesjonalnym produktem szybko i za niewielkie pieniądze. Dbamy o odpowiednie przygotowanie do takich zadań jak promocja czy pozycjonowanie, a także kompleksowe dostarczenie wszystkiego, czego potrzebujesz do sprzedaży. Jednorazowa opłata także w wielu przypadkach jest bardziej przejrzysta, a w perspektywie czasu – niższa niż chociażby rozwiązania z abonamentem czy prowizją. Umożliwia to także wygodne skalowanie i dynamiczny rozwój, co jest istotne w każdej gałęzi biznesu.

Tani sklep internetowy… I co dalej?

Niezależnie od tego, na jakie rozwiązanie się zdecydujemy, musimy pamiętać, że sam sklep internetowy to nie wszystko. Należy także do niego sprowadzić klientów. Jak to zrobić? Oczywiście odpowiednią promocją! Do wyboru mamy wiele kanałów: od pozycjonowania w wyszukiwarkach, przez promocję w social media, omnichannel i platformy marketplace, po najzwyklejsze polecenia. Jednak każdy sposób wymaga odpowiedniego przygotowania naszej witryny. Samodzielne wykonanie wielu zadań związanych z promocją wymaga wiedzy i umiejętności technicznych, a także odpowiednich działań już na etapie przygotowań. Wiele cennych wskazówek zamieściliśmy w ramach krótkich lekcji omawiających sklepy internetowe oraz ich promocję. Pamiętaj jednak, że choć witryna to tylko jeden z wielu elementów układanki znanej jako skuteczna sprzedaż, jest ona bardzo istotna na wielu poziomach. Odpowiedni wybór kanału sprzedaży oraz właściwych narzędzi – w tym systemu lub platformy – ma ogromny wpływ na rozwój i sukces naszego biznesu oraz zadowolenie naszych klientów.