Internet nie jest już nowinką, lecz nieodłącznym elementem naszego życia. Stał się ważnym medium dla każdego z nas. Często to pierwsza myśl, gdy poszukujemy informacji lub wartościowych treści. Dlatego nikogo nie powinno dziwić, że obecnie to właśnie „zawartość” odgrywa największą rolę – zarówno dla internautów, jak i dla algorytmów Google.
Jednym z pojęć, które powinien znać każdy przedsiębiorca działający w internecie, jest content marketing. Pod tym tajemniczym określeniem znajdziemy przyjemny i atrakcyjny sposób na pozyskanie klientów za pomocą ciekawych i merytorycznych treści. To właśnie ich najczęściej szukają internauci – czyli przyszli lub obecni klienci.
Obecność w sieci nie powinna się ograniczać tylko do zakomunikowania istnienia lub samej suchej sprzedaży. Internauci chcą wiedzieć, że po drugiej stronie stoi człowiek – specjalista w swojej dziedzinie, który wie, co robi, i chętnie dzieli się wiedzą. Sukces content marketingu to przede wszystkim kreowanie wizerunku. A kto nie chce kupować od osoby, która bardzo dobrze zna się na tym, co robi?
Walka o pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania może kojarzyć się z umieszczaniem strony w katalogach czy żmudnym grzebaniem w kodzie strony. Jednak Google głośno i wyraźnie mówi, że obecnie stawia na unikalne treści dobrej jakości.
Wyszukiwarka srogo karze za umieszczanie kradzionych artykułów, tzw. duplicate content. Nawet częściowy plagiat zostanie szybko zauważony. Reakcją jest nałożenie bana lub filtru. Za to docenione zostaną materiały na tematy poszukiwane przez internautów – nie tylko pisane, czyli artykuły, blogi czy ebooki, ale też multimedia – podcasty, vlogi, webinary i infografiki.
Cenne i wartościowe treści zyskują nie tylko przy automatycznym sprawdzeniu ich przez roboty Google, tzw. indeksowaniu. Łatwo je podlinkować, zarówno w ramach naszej strony, jak i przez inne osoby czy firmy oraz za pomocą social media. Pomoże to nam uzyskać lub zachować wysoką pozycję w wynikach wyszukiwarki.
Po pierwsze – jest poprawna językowo, stylistycznie, ortograficznie i gramatycznie. Wszelkiego typu błędy znacząco wpływają na naszą reputację i wizerunek. Dodatkowo, artykuły z błędami często są porzucane przez czytelników i tym samym uniemożliwiają zaznajomienie się z naszą marką.
Po drugie, dobry tekst ma wysoką wartość merytoryczną. Należy pamiętać, że obecnie odchodzi się od tworzenia treści, które mają na celu tylko i jedynie pozycjonowanie. Stawia się na odbiorców, którzy szukają konkretnych odpowiedzi na swoje pytania. Ciekawe merytorycznie teksty zapewnią nam również pozycję eksperta. Z kolei potknięcia mogą łatwo zostać wykorzystane przez konkurencję czy też internetowych trolli, którzy chętnie je wytkną z czystej złośliwości.
Po trzecie, treści powinny być skierowane do konkretnych odbiorców. Warto się skupić na danej grupie docelowej i dostosować do niej medium, język, formę i informacje, które przekazujemy. Zwykłego Kowalskiego nie zainteresują treści skierowane dla wąskiego grona specjalistów danej branży.
Pamiętaj też, że content marketing wpisuje się idealnie w ideę marketingu pośredniego. Nie ma to być agresywna kampania, atakująca odbiorcę możliwościami kupna czy też skorzystania z usługi. Tworzenie merytorycznych treści ma na celu zaciekawienie odbiorcy i pozostawienie dobrego wrażenia. Internauta to świadomy konsument, który szuka najlepszych rozwiązań i chce sam podjąć decyzję. Dlatego przy sukcesywnym wdrażaniu strategii pośredniej jesteśmy w stanie osiągnąć wysoką sprzedaż.
Zaletą internetu jest również możliwość interakcji. Dlatego treści powinny być angażujące. Warto zachęcić czytelników do komentowania i innych aktywności. Internauta chce mieć wpływ na markę, podzielić się swoją opinią, podyskutować czy po prostu wyrazić swoje zadowolenie. Dzięki internetowi jesteśmy blisko konsumentów – co jest ogromną zaletą, ale też wyzwaniem.
Ostatnią kwestią jest SEO – treści powinny być naturalne, czyli nie przesycone słowami kluczowymi. Google wręcz podkreśla, że ich zagęszczenie nie ma zbyt wielkiego znaczenia. Odbiorcami mają być realne osoby, a nie dla algorytmy. Należy jednak pamiętać, że to treść jest jednym z fundamentów pozycjonowania. Dlatego warto zadbać o to, by była oryginalna, wartościowa i pomagała pozycjonować pod konkretne frazy poprzez odpowiednią tematykę.
Sama strona internetowa czy fanpage na Facebooku nie zapewnią nam wysokiej sprzedaży. Żeby pozyskać klientów, najpierw musimy dać coś od siebie. Treści powinny być istotnym elementem strategii marketingowej. Jeśli chcesz skutecznie sprzedawać za ich pomocą, powinieneś zadbać o to, by były jak najlepszej jakości. Dobra treść przyniesie duże zyski, jednak jej stworzenie nie jest ani proste, ani szybkie. Na pomoc przychodzą copywriterzy. Specjaliści w tej branży tworzą teksty, hasła czy scenariusze, które idealnie łączą marketing, informację i SEO. Dzięki skorzystaniu z ich usług nie tylko zyskamy czas, ale też pewność, że nasze treści dobrze spełniają swoje zadanie.
Masz obawy, czy copywriter posiada odpowiednią wiedzę dla Twojej branży? Wielu z nich specjalizuje się w wąskiej dziedzinie: medycynie, budownictwie, przemyśle, informatyce czy innych. Część z nich posiada także wykształcenie kierunkowe lub doświadczenie w danej branży. W ten sposób dostarczają klientom to, czego dokładnie potrzebują – dobre, merytoryczne treści. Wiele agencji interaktywnych współpracuje z copywriterami, co ułatwia znalezienie specjalisty dla siebie. A stąd już tylko krok do skutecznej sprzedaży w internecie.