
Zadbaj o SEO i dostępność – atrybuty alt pod kontrolą

Internet jest dla większości z nas pierwszym miejscem, w którym poszukujemy informacji. Dlatego jednym z najważniejszych zagadnień jest zapewnienie dostępności dla każdego — także osób korzystających z technologii asystujących. Na to składa się wiele czynników, w tym zapewnienie odpowiednich opisów dla obrazków znajdujących się na stronie czy sklepie internetowym — tę funkcją pełnią między innymi atrybuty „alt”.
Spis treści
Czym są alty?
Każdy obrazek wgrany na stronę internetową bądź sklep posiada dodatkowy atrybut służący do opisania, co się na tym obrazku znajduje. Gdy spojrzymy w kod, możemy znaleźć atrybut, który odwołuje się nie tylko do lokalizacji grafiki, ale też pozwala wpisać właśnie dodatkowy tekst. To jest właśnie atrybut „alt”. Opisy te są widoczne w przypadku niezaładowania się obrazka, ale nie tylko. Odczytują je również systemy pozycjonujące stronę w wyszukiwarkach, a także różnego rodzaju oprogramowanie wspierające — odczytujące zawartość strony, najczęściej dla osób z problemami ze wzrokiem — niewidomych czy słabo widzących, ale nie tylko.
Dlaczego należy zadbać o alty?
Obecnie strony i sklepy internetowe bardzo mocno bazują na zdjęciach i różnego rodzaju grafikach. Powoduje to często, że zapewnienie odpowiedniego opisu dla każdego z nich jest zadaniem pracochłonnym i dość żmudnym. Jednak lepiej go nie zaniedbywać. Wprowadzenie informacji do atrybutu alt ma wiele zalet. Zwiększa to dostępność strony czy sklepu, co jest bardzo istotne przy zwiększającej się roli inkluzywności. Oprócz tego, na terenie Unii Europejskiej coraz szerzej zaczynają obowiązywać wymagania w tym obszarze, dotyczące również wdrażania standardu WCAG, co zobowiązuje wielu właścicieli stron czy sklepów do odpowiedniego opisania obrazków. Wszelkie działania w zakresie dostępności są także punktowane przez wyszukiwarki internetowe, a dodatkowe frazy pozwalają odpowiednio pozycjonować stronę.

Jak wprowadzić alty na swojej stronie?
Systemy zarządzania treścią czy sklepowe najczęściej ma odpowiednie miejsce na wpisanie opisu obrazka przy jego załadowaniu. Jednak często jest to żmudne i pracochłonne zajęcie. Wiele stron czy sklepów mocno opiera się na różnego rodzaju obrazkach. Mimo licznych zalet wprowadzania opisów alt, a także wymagań prawnych dotyczących wdrażania standardu WCAG, może być to spore wyzwanie. Na szczęście działanie to można zautomatyzować. Nasza firma przygotowała specjalną wtyczkę, dzięki której można uzupełnić wszystkie atrybuty alt na stronie internetowej opartej o WordPress w mgnieniu oka.

Wtyczka do altów Special Space
By uzupełnić atrybuty alt na swojej stronie internetowej z naszą wtyczką, wystarczy jedno kliknięcie. Jest to inteligentne rozwiązanie, oparte o AI, które automatycznie rozpoznaje obrazek, a następnie generuje opis do niego. Dla maksymalnego komfortu teksty od razu znajdują się w odpowiednim miejscu — nie jest potrzebna żadna dodatkowa akcja. Dzięki temu usprawnisz swój biznes, umożliwisz szybką i wygodną administrację oraz wzniesiesz swoją stronę na zupełnie nowy poziom!
Dlaczego warto?
- wygodna obsługa
- szybka generacja altów nawet dla dużej liczby obrazków
- duże dopasowanie tekstów
- brak konieczności samodzielnego pisania lub ręcznego generowania opisów
- przejrzyste zasady w ramach licencji — łatwo sprawdzisz, ile generacji Ci zostało
Gotowy na nową erę internetu?
Zapewnienie dostępności to coś więcej niż obowiązek. To wejście w zupełnie nową erę internetu, w której sięgamy dalej i usuwamy przeszkody w obsłudze. Pozwala to otworzyć się na zupełnie nowych użytkowników, co pozytywnie przekłada się na rozwój biznesu. Wdrożenie tego typu rozwiązań nie musi być trudne czy uciążliwe — wystarczy skorzystać ze wsparcia, jakie zapewnia nasza firma. Jesteś gotowy na zmiany i chcesz usprawnić wprowadzanie opisów alt u siebie?

Przeczytaj również


Czym jest lejek sprzedażowy?
