Loading...

Identyfikacja wizualna

Sklepy internetowe – przyszłość czy teraźniejszość ?

Sklepy internetowe – przyszłość czy teraźniejszość ?

W sieci można znaleźć wiele informacji na temat zalet i wad prowadzenia sklepów internetowych, natomiast czy w dzisiejszych czasach jest to właściwy kierunek dyskusji? Czy te rozważania nie są przeszłością biorąc pod uwagę popularność e-sklepów. W tym artykule chciałbym się skupić nie tylko na zaletach sklepów internetowych, ale również na statystykach… które jak wiadomo nigdy nie kłamią.

 

„Chodźmy” na zakupy

Nie bez powodu w tytule został zastosowany cudzysłów, ponieważ coraz częściej „chodźmy na zakupy” można zastąpić „chodźmy po konkretne produkty”. Według statystyk z 2016 roku aż 55% Polaków kupując towary lub usługi, wybiera sklepy internetowe. Oczywiście cały czas są osoby, które preferują tradycyjne chodzenie po sklepach natomiast wśród tych osób 43% i tak uprzednio sprawdza produkty w internecie – dostępną kolorystkę, rozmiary, ceny itp. Widać więc, że powoli przyzwyczajamy się, że każdy sklep (nie tylko odzieżowy) posiada również swój wirtualny odpowiednik.


Większa skuteczność

W tym przypadku aż 48% przedsiębiorców, którzy zdecydowali się na poszerzenie swojej oferty o sklep internetowy zwiększyło swoje przychody. Spowodowane to jest wieloma aspektami natomiast kluczowym elementem jest wygoda (do tego będziemy wracać niejednokrotnie). Użytkownik kupujący produkt na sklepie internetowym może to zrobić w dowolnej chwili (nie jest ograniczony czasem otwarcia sklepu), w szybki sposób wybrać interesujący produkt (wyszukiwarka, konfigurator produktów) oraz atrakcyjne ceny i to właśnie jest główny powód zwiększenia skuteczności sklepów internetowych. E-sklep bardzo często do oferty dodaje kupony rabatowe, darmowe wysyłki itp.


Wygoda i czas

Od lat przytacza się powiedzenie „czas do pieniądz”, właśnie w ten sposób działają platformy sprzedażowe, ponieważ wyciągają rękę do użytkowników na kilka sposobów: 

1. Porównywanie cen jest kluczową funkcją w sklepach internetowych – nie lubimy przepłacać
2. Przeglądanie produktów z kilku sklepów w jednym miejscu
3. Dostęp do oferty z każdego miejsca (urządzenia mobilne)
4. Całodobowy dostęp
5. Możliwość spersonalizowania produktu pod swoje potrzeby (oczywiście sklepy tradycyjne też posiadają opcje sprowadzania odpowiednich produktów dla klientów natomiast trwa to zdecydowanie dłużej)
6. Możliwość zwracania towaru bez podawania konkretnej przyczyny


Bezpieczeństwo

Wbrew pozorom zakupy w sieci są bardzo bezpiecznym rozwiązaniem, ponieważ nie tylko zabezpieczenia samego sklepu, ale również płatności przelewem (PayU, PayPal) powodują, iż ryzyko włamania się na konto jest równe z ryzykiem kradzieży w sklepie tradycyjnym. Proces logowania jest już sam w sobie zabezpieczeniem – musimy zalogować się na stronie sklepu jak i banku. 

Podsumowując można zwrócić uwagę, że sukcesywnie sklepy internetowe umacniają swoją pozycję względem sklepów tradycyjnych. Kto wie, może za kilka lat e-sklepy będą pierwszą formą wyboru i wyprą tradycyjną sprzedaż. Przewaga sklepów internetowych to przede wszystkim wygoda, tak bardzo doceniania w dzisiejszych czasach. Dodatkowo nic tak nie cieszy oka jak darmowa wysyłka – nie tyle darmowa co możliwość zakupienia produktu i oczekiwanie na niego w zaciszu domowym. Widać więc, że nie tylko oszczędzamy czas, ale również spokój.

Where the Internet begins

Laptop

Traktowanie logo jako tylko ładnego obrazka czy wizytówki jako czegoś, co każdy powinien mieć nie pomaga zbudować świadomości marki u klienta.

Tak samo korzystanie z typowych, bezpiecznych rozwiązań sprawi, że nasza firma zginie w gąszczu podobnych przedsiębiorstw. Stworzenie odpowiedniej identyfikacji pozwoli wyróżnić się i zostać zapamiętanym.

ofert 1 image

Jednocześnie, odpowiednie dobranie kolorów, fontów czy stylistyki pozwala opowiedzieć pewną historię, zakomunikować, co jest dla nas ważne. W ten sposób łatwiej trafić do grupy docelowej, która nas interesuje.

Identyfikacja wizualna nie jest tak prozaicznym zagadnieniem, jak może się wydawać na pierwszy rzut oka. Nie wystarczy, żeby była ładna czy estetyczna. Przy jej tworzeniu warto skorzystać z pomocy specjalistów.

ofert 2 image

Nasza firma posiada nie tylko umiejętności techniczne. Mamy wiedzę i doświadczenie oraz trzymamy rękę na pulsie zmieniającego się biznesu. Łączymy wszystkie elementy układanki, aby stworzyć jednolitą identyfikację wizualną. Z naszą pomocą opowiesz historię, przedstawisz wartości, a także zadbasz o to, by być rozpoznawalnym.

W ramach naszych usług możemy przygotować logo, materiały reklamowe oraz stronę internetową. Całość utrzymamy w spójnej konwencji i zadbamy o konsekwencję. Wszystko po to, aby wspólnie stworzyć mocną, świadomą markę.

last image

Identyfikacja wizualna może mieć większy wpływ niż się może wydawać.

Daj się zapamiętać i nie bój się mówić o swojej marce głośno - także w formie graficznej.