Oryginalność i innowacyjność są cechami pożądanymi na wielu płaszczyznach. Internet jest ogromną bazą stron oraz sklepów przez co im bardziej nieszablonowy projekt strony tym większe prawdopodobieństwo zwrócenia uwagi klienta. Można to porównać do branży motoryzacyjnej – VW Golf, Opel Astra, BMW E36 są przykładami samochodów, które nie przykuwają uwagi na polskich drogach ze względu na swoją popularność, natomiast unikatowe, rzadko występujące pojazdy typu: Fiat 125p, Mustang, Porsche Carrera mimowolnie zachęcają nas do spojrzenia. Podobnie to działa w przypadku stron internetowych! Ciekawy layout strony (szata graficzna), animacje powodujące ciekawsze pojawianie się elementów, nieszablonowa kolorystyka, interaktywna funkcjonalność – te elementy powodują większe zainteresowanie stroną.

Dedykowane realizacje mają wiele zalet, jedną z nich jest elastyczność produktu. Każda tego typu strona czy sklep są w 90% edytowalne, takie rozwiązanie powoduje, że jeżeli w przyszłości chcielibyśmy dodać swoją usługę na stronę, zmienić kilka elementów, czas realizacji tego typu zabiegów jest nieporównywalnie krótszy.

Kolejną zaletą dedykowanych realizacji jest ciągłe podnoszenie poziomu kreatywności i umiejętności zespołu. Każdy projekt jest inny, stosowane są inne rozwiązania podczas procesu programowania. Można więc uznać, że jest to zapętlony proces, który każdy kolejny klient „napędza” i edukuje swoimi sugestiami.

Pierwszym pytaniem, które się nasuwa odnośnie takich rozwiązań to – Jaki jest koszt wykonania dedykowanej strony/sklepu internetowego?
Ciężko jest w tym przypadku podać konkretną kwotę, ponieważ wiele czynników wpływa na wycenę usługi: funkcjonalność, stopień rozbudowania strony, czas jaki należy przeznaczyć na programowanie strony. Jedna uwaga - w przypadku tworzenia dedykowanych stron/sklepów internetowych płacimy za jakość. Podobnie ma się to do innych produktów z innych branż. Do przemalowania pokoju możemy kupić 5l tańszej farby lub 2l droższej farby, natomiast, aby uzyskać efekt taki jak przy użyciu droższej farby, w przypadku tańszej należy pomalować kilkakrotnie w związku z czym, musimy włożyć więcej pracy i czasu. Lepsza jakościowo strona przyciąga większą ilość użytkowników (potencjalnych klientów) przez co zyskujemy czas, który nie musimy poświęcić na poszukiwanie klientów.