Strona internetowa jest wizytówką naszej firmy. Użytkownik wchodząc na naszą stronę oczekuje estetyki oraz przejrzystości. Odwiedza naszą witrynę w celu pozyskania informacji, sprawdzenia jakości naszych usług, kompetencji. To jak wygląda nasza strona wpływa na opinie klienta o naszej firmie.


Poniżej przedstawiamy najczęściej popełniane błędy na stronach/sklepach internatowych w oparciu o opinie użytkowników sieci.

 


Brak określonego celu i funkcji jakie ma pełnić strona

 

Wyobraź sobie stronę internetową, której nazwa wskazuje na usługi np. hydrauliczne. Na stronie umieszczone są zakładki: o nas, zespół, historia, kontakt. Szukając informacji w zakładce kontakt znajdujemy mnóstwo treści na temat usług, możliwości i producentów firmy – jednym słowem „chaos”. Określenie celu oraz funkcji jakie ma pełnić strona to klucz do sukcesu! To tak jakbyśmy weszli do sklepu motoryzacyjnego gdzie wszędzie wiszą plakaty odnośnie zdrowej żywności.

Użytkownik, który wchodzi na nasz portal oczekuje zrozumiałego i łatwego w obsłudze menu. Dodatkowo wchodząc na stronę związaną z usługami hydraulicznymi można powiedzieć „żądamy” informacji o usługach przedstawionych w sposób prosty i przejrzysty. W pierwszej kolejności istotne jest dla nas czy dana firma jest w stanie pomóc nam w związku z naszym problemem. Dopiero później weryfikujemy czy dana firma jest odpowiednia.

 


Nieaktualne wpisy i publikacje

Nie ma nic gorszego od nieaktualnych wpisach w zakładce aktualności. Użytkownik, który odwiedza naszą witrynę wchodząc w newsy oczekuje najnowszych wpisów! Może to być wpis o wartości edukacyjnej, porównanie produktów, najnowsze usługi, metody pracy lub krótkie informacje statystyczne. Decydując się na aktualności należy bardzo dbać o wpisy, jest to atut, który nieaktualizowany staje się wadą. Należy o tym pamiętać!

 



Widget, widgety, WSZĘDZIE WIDGETY

Czy zamieszczenie na stronie widgetów w jakimś stopniu uatrakcyjnia wygląd/funkcjonalność strony internetowej jest tematem dyskusyjnym. Natomiast w przypadku „przeładowania” strony widgetami nikt nie ma wątpliwości – zdecydowanie nie! Oczywiście można tutaj użyć argumentów typu: „wszystko jest pod ręką” lub „jest to tylko dodatek”. W tym momencie należy się zastanowić czy ten „dodatek” jest tak naprawdę potrzebny. Kalendarze dostępne są na portalach informacyjnych jak i na każdym telefonie komórkowym. Sposobów na sprawdzenie pogody jest mnóstwo: TV, telefon komórkowy, termometr za oknem itd. W poprzednim wpisie pisaliśmy na temat prostoty tzw. Flat Designie na stronach – widgety nie są częścią tego trendu!

 


Zamieszczanie treści

Treść powinna być zamieszczona na stronie w miejscu widocznym, w sposób, który umożliwia przeczytanie danych informacji szybko i przyjemnie. Często nie przykłada się do tego zbyt dużej uwagi natomiast jest to kluczowy element na stronie! Treść umożliwia nam przekazanie informacji na temat naszych usług lub produktów, więc musi być wkomponowany w layout strony w sposób estetyczny i przyjemny dla oka.

 


Social Media widmo


Kolejnym błędem występującym na stronach internetowych jest zamieszczanie ikonek social media, które po prostu nie działają. Po kliknięciu - brak reakcji, w tym momencie użytkownik zaczyna się zastanawiać „o co chodzi?”. Przecież każdy wie o tym, że ikonka facebooka powinna przenieść na fanpage, a tutaj nic… Nawet jeżeli na następny dzień zostanie założony/”podpięty” fanpage niesmak pozostaje. Jeżeli mamy w planach stworzenie fanpage lub nasze media społecznościowe są w trakcie przebudowy najlepszym zabiegiem jest ukrycie ikonki i po krzyku ????

 


Nazwa domeny

Z nazwą domeny jest jak z nazwą firmy powinna być łatwa do zapamiętania. W taki sposób, aby klient, który usłyszy nazwę naszej domeny miał choćby cień szansy na zapamiętanie jej. Skomplikowana nazwa może bardzo utrudniać odwiedzania naszej strony np. domena o nazwie xyz.pl jest dość łatwa do zapamiętania, natomiast ta sama firma tworząc domenę iksigrekzet.pl nieco komplikuje sobie pozytywny odbiór prawda? Oczywiście ilość stron internetowych na obecnym rynku jest ogromna, w związku z tym możemy mieć problem ze znalezieniem odpowiedniej nazwy. Tutaj podpowiedź – bardzo często stosuje się zabiegi typu: usługa + nazwa firmy.pl np. transportxyz.pl.
Podsumowując nazwa domeny jest pierwszym elementem naszej strony, który widzi użytkownik – pamiętaj o tym!