Loading...

Identyfikacja wizualna

Duplicate content, czyli dlaczego oryginalne treści są lepsze

Duplicate content, czyli dlaczego oryginalne treści są lepsze

O tym, jaką rolę pełnią treści na stronie internetowej, wspominaliśmy w tym wpisie. Jedną z wymienionych tam cech dobrej, wartościowej treści, jest jej oryginalność. Co powoduje, że jest ona tak ważna?

Duplicate content

Powielona treść w Internecie nazywana jest duplicate content. Może ona wystąpić zarówno w obrębie tej samej  lub różnej domeny. Mimo, że tego typu praktyki wychwytywane są przez algorytmy wyszukiwarek i sukcesywnie karane, nadal cieszą się dość dużym powodzeniem. Najczęściej spowodowane jest to po prostu nieświadomością. Przywykliśmy do tego, że wiele rzeczy w Internecie jest “wspólnych”. Dlaczego wtedy nie podzielić się dobrze napisanym tekstem na stronie?

Warto pamiętać, że najpopularniejsze wyszukiwarki z łatwością wskażą stronę, na której tekst pojawił się jako pierwszy. Dzieje się tak, ponieważ internet jest regularnie skanowany przez małe programy - zwane inaczej robotami albo crawlerami. Zebrane przez nich dane zostają zapisane w procesie zwanym indeksowaniem. To właśnie dzięki temu strona może pojawić się w wynikach wyszukiwania.

Duplicate content w obrębie różnych domen

Część użytkowników Internetu z pewnością pamięta czasy, gdy wiele stron blokowało kopiowanie na różne wymyślne sposoby. Odeszły one do lamusa przede wszystkim dlatego, że były nieefektywne. Osoby wyjątkowo uparte lub posiadające trochę więcej wiedzy mogły sobie z nimi z łatwością poradzić. Jednak lekkość, z jaką można podebrać treści z innej strony nie oznacza, że powinniśmy to robić.

Co nam grozi za powielenie treści? Pierwszą kwestią są kary od wyszukiwarek. Mogą być różne: od popularnego spadku w wynikach wyszukiwania, po ban - czyli wykluczenie z indeksu.

Drugą kwestią jest fakt, że treści są własnością intelektualną - a jej zawłaszczenie jest równoważne z kradzieżą. Niektórzy mogą się zdziwić tak poważnym nazewnictwem w sprawie zwykłego kopiowania. Zwłaszcza, że oryginalna treść nadal jest na pierwotnej stronie. Jednak content jest efektem czyjejś pracy i wynikiem realnej wiedzy, którą ktoś posiada. Nierzadko autorami są profesjonalni copywriterzy, którzy za swoją pracę pobrali realne wynagrodzenie. Plagiat posiada nie tylko skutki moralne - autorzy treści mogą walczyć z nieuczciwymi praktykami drogą prawną.

Jak uniknąć kary za duplicate content? To proste - zadbaj o swoje własne treści. Możesz wzorować się na pracy innych osób, ale i w tej kwestii należy być uważnym. Wyszukiwarki są w stanie wychwycić także plagiat częściowy oraz wykorzystanie tych samych słów w innym szyku.

Duplicate content w obrębie tej samej domeny

Może wydawać się, że skoro tekst jest oryginalny, to nic nam nie grozi. Od strony prawnej oczywiście tak jest, skoro to my jesteśmy właścicielami treści. Jednak Google jednoznacznie określa, że powielanie treści nie jest pożądane nawet w obrębie tej samej domeny.

Oczywiście, w pewnych sytuacjach nie jesteśmy w stanie temu zapobiec. Jednak duplicate content w obrębie tej samej domeny często jest wykorzystywane w tzw. Black Hat SEO, czyli nieuczciwych praktykach, które sztucznie mają podbić pozycję w wynikach wyszukiwania. Dlatego firma Google postanowiła karać także takie zachowanie.

Jednak dla uczciwych osób nie jest to sytuacja bez wyjścia. Jeśli posiadamy podobną lub powieloną treść w obrębie tej samej domeny, możemy wykorzystać dobre praktyki do wskazania Google, dlaczego ta sytuacja u nas się pojawiła. Informacje, które nam w tym pomogą, nie są tajemnicą - Google wszystko wyjaśnia w pomocy i poradnikach.

Oryginalna treść jest w cenie

Oryginalna treść jest istotną kwestią dla skutecznego pozycjonowania i zwykłej uczciwości. Ta ostatnia z kolei mocno wpływa na to, jak jesteśmy postrzegani przez naszych klientów. Unikanie plagiatu tym bardziej jest istotne, gdy ktoś dba o swój wizerunek eksperta.

Co jednak zrobić, gdy nie mamy czasu ani umiejętności na stworzenie swojego tekstu? Możemy to powierzyć specjalistom. Liczne firmy korzystają ze wsparcia copywriterów. Profesjonaliści są w stanie przygotować wartościowy tekst na wiele tematów. Wśród nich można znaleźć ekspertów w wielu dziedzinach, nawet tych wymagających specjalistycznej wiedzy. Dodatkowo, profesjonalny copywriter potrafi stworzyć tekst, który jest poprawny, przyjemnie się go czyta, a także skłoni do zakupu lub skorzystania z usług. Wielu z nich zna się na zagadnieniach związanych z SEO oraz ma swoje sztuczki, które przyciągają czytelnika i sprawiają, że tekst zapada w pamięć.

Where the Internet begins

Laptop

Traktowanie logo jako tylko ładnego obrazka czy wizytówki jako czegoś, co każdy powinien mieć nie pomaga zbudować świadomości marki u klienta.

Tak samo korzystanie z typowych, bezpiecznych rozwiązań sprawi, że nasza firma zginie w gąszczu podobnych przedsiębiorstw. Stworzenie odpowiedniej identyfikacji pozwoli wyróżnić się i zostać zapamiętanym.

ofert 1 image

Jednocześnie, odpowiednie dobranie kolorów, fontów czy stylistyki pozwala opowiedzieć pewną historię, zakomunikować, co jest dla nas ważne. W ten sposób łatwiej trafić do grupy docelowej, która nas interesuje.

Identyfikacja wizualna nie jest tak prozaicznym zagadnieniem, jak może się wydawać na pierwszy rzut oka. Nie wystarczy, żeby była ładna czy estetyczna. Przy jej tworzeniu warto skorzystać z pomocy specjalistów.

ofert 2 image

Nasza firma posiada nie tylko umiejętności techniczne. Mamy wiedzę i doświadczenie oraz trzymamy rękę na pulsie zmieniającego się biznesu. Łączymy wszystkie elementy układanki, aby stworzyć jednolitą identyfikację wizualną. Z naszą pomocą opowiesz historię, przedstawisz wartości, a także zadbasz o to, by być rozpoznawalnym.

W ramach naszych usług możemy przygotować logo, materiały reklamowe oraz stronę internetową. Całość utrzymamy w spójnej konwencji i zadbamy o konsekwencję. Wszystko po to, aby wspólnie stworzyć mocną, świadomą markę.

last image

Identyfikacja wizualna może mieć większy wpływ niż się może wydawać.

Daj się zapamiętać i nie bój się mówić o swojej marce głośno - także w formie graficznej.