Coraz częściej klienci oczekują czegoś więcej niż „ładnej i taniej” strony internetowej. Nie wystarczy już tylko „przyjazna” szata graficzna i kilka efektów na witrynie. W tym artykule przedstawimy kilka detali, na które należy zwracać uwagę podczas tworzenia dedykowanych stron internetowych.

Error 404

Jeden z najbardziej nielubianych błędów na stronie internetowej. Wyświetlany w przypadku wpisania błędnego adresu strony lub usunięcia podstrony przez administratora. Prezentujący się w charakterystyczny sposób (w zależności od rodzaju przeglądarki)(Zdjęcie obok).Jak widać nie jest to najlepszy obiekt graficzny i na pierwszy rzut oka powoduje frustrację (przypomina nam o popełnionym błędzie). Dlaczego o tym wspominamy? Jest to świetna okazja do ukazania nie tylko dystansu, ale również humorystycznej strony naszego portalu.

Sprawdź czy Twoja strona to posiada. Jak zadbać o szczegóły.
Sprawdź czy Twoja strona to posiada. Jak zadbać o szczegóły.

Scrollbar i podkreślenie

Użytkownicy internetu są bardziej wymagający niż przed laty, oczekiwania nie zawsze równają się rzeczywistości w związku z tym chcemy zwrócić uwagę na kolejny detal, który jest zauważalny w świecie internetu – podkreślenie i scrollbar w kolorze strony. Na dzień dzisiejszy zdania są podzielone odnośnie tego kto zwraca uwagę na tak marginalny szczegół natomiast z naszej analizy wynika, że tego typu użytkowników jest coraz więcej. Również osoby, dla których niekoniecznie ma znacznie czy taki detal został wprowadzony na stronie jednoznacznie odpowiadają, że jest to działania „na plus”.

Favicon

Kolejnym bardzo istotnym natomiast często pomijanym elementem na stronie jest favicon (ikonka przy tytule zakładki). Taki zabieg nie tylko zaciekawia użytkownika, ale również utożsamia witrynę z logiem firmy co ma pozytywne efekty marketingowe. Dodatkowo zakładka wyróżnia się na tle domyślnych favicon

Sprawdź czy Twoja strona to posiada. Jak zadbać o szczegóły.
Sprawdź czy Twoja strona to posiada. Jak zadbać o szczegóły.

Open Graph Tags

Jest to specjalny protokół mikrodanych stworzony przez facebook w 2010 roku w celu integracji stron internetowych z serwisem Facebook. Wykorzystywany również przez inne portale społecznościowe takie jak: Twitter, Google +, Pinterest i inne. Odpowiednie zastosowanie OG Tagów (Open Graph Tags) skutkuje wyświetleniem wybranego przez nas zdjęcia oraz opisu strony internetowej w Social Mediach.

Podsumowując wszystkie wyżej wymienione detale są jednymi z wielu natomiast zastosowanie powyższych gwarantuje lepszy odbiór witryny przez „bardziej wymagających” użytkowników.

Tak jak pisałem wcześniej – dzisiejszy użytkownik nie zadowoli się następną realizacją bez widocznych „smaczków”. Z czego to wynika? Prawdopodobnie duże zainteresowanie rynkiem internetowym, ponieważ coraz więcej czasu spędzamy w sieci, szukając interesujących nas artykułów, informacji lub zabijając nudę.